USAID-ov Projekat saradnje za ekonomski razvoj

OMGcommerce ponovo u Beogradu

OMGcommerce konferencija, najveći regionalni događaj posvećen elektronskoj trgovini i digitalnom preduzetništvu, 20. novembra je po treći put održan u Beogradu, uz podršku USAID-ovog Projekta saradnje za ekonomski razvoj. Kao i do sada, događaj je ponudio odgovore na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce, a ovogodišnji fokus je bio na izmenama regulative i novim digitalnim proizvodima.

Konferencija je u Naučno-tehnološkom parku Beograd okupila preko 250 kompanija i preduzetnika. Događaj je otvorio Džozef Lauter, direktor USAID-ovog Projekta saradnje za ekonomski razvoj, koji je istakao značaj online prisustva za uspeh poslovanja u današnjem digitalnom dobu. Tatjana Matić, državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, predstavila je nova zakonska rešenja koja pružaju bolji regulatorni okvir za razvoj elektronske trgovine i rast ovog sektora, uz usaglašavanje s pravom Evropske unije. Među ključnim novinama su mogućnost isticana cena u stranim valutama, definisani termini kao što su elektronska prodavnica i elektronska platforma, dropshipping i slično. Tatjana Matić je posebno istakla važnu podršku našeg Projekta u formulisanju novog Zakona o trgovini i Izmena Zakona o elektronskoj trgovini.

Pored inspirativnih predavanja i panela, predstavnici malih biznisa su imali prilike da steknu nova znanja kroz prezentacije i studije slučaja na konkretne teme poslovanja i elektronske trgovine kao što su plaćanja, logistika, platforme itd. U okviru Business Track dela konferencije, predstavljena su biznis rešenja i saveti iz domena e-trgovine, a u delu posvećenom proizvodima, inovativni domaći startapi su predstavili svoja ecommerce rešenja.

USAID-ov Projekat saradnje za ekonomski razvoj nastavlja svoj rad, zajedno sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija i poslovnom zajednicom, na stvaranju podsticajnog ekosistema za elektronsku trgovinu u Srbiji koji će malim i srednjim preduzećima omogućiti da prevaziđu administrativne prepreke i izađu na lokalna, regionalna i globalna tržišta.

TOP